12.01.2014

Yeni hobim; yemek programları

Digiturk, sana gün yüzü göstermeyen belalı sevgilin gibi. Sürekli bi sorun, devamlı bi olay, ayrılmaya karar verince ise, 'valla billa bi daha yapmıcam bak sana ne aldım' diye gelen tipitip... Rüzgarı, fırtınayı geçtim birazcık sesimi yükseltsem yayın gidiyor. Arkadaki fişi çıkartıp takmaktan, kartı sokup çıkartmaktan zaten yalama oldu. Müşteri Hizmetleri'ni aramak, yaşarken cehennemi görmek. Dekoderinizi değiştirmeniz gerekiyor diye ne paralar saydım ama yok yok yok! Artık bırakıyorum, lanet olsun size deme lüksüne bile sahip değilsiniz. O yüzden bari elimdekiyle mutlu olmayı deneyeyim dedim. Dizi kanalları korkunç, sürekli aynı şey. Film dersen, aynı anda 3 film kanalında aynı filmi koyuyorlar. Bari şu Home tv'ye bakayım da iki üç tarif öğrenirim dedim. Bunun bir farkı var mı, tabii ki yok! Her gün aynı program bölümleri ama her gün! O Jamie Oliver'ın okullara alınmayışını sahnesine heralde bir yüz kez denk gelmişimdir....

Jamie Oliver;
Benim topalak sarı oğlanım. Çok seviyorum, görünce bi mutlu oluyorum bu çocuğu. Yalnız, Zorlu'da yeni açılan yerinde yemeklerini bi deneyeyim dedim, ıı ıh! Bir daha şans verdim, başka şeyleri denedim, yine ıı ıh! Ya bizimkiler, yani orada olan aşçıları başaramamış ya da sen de yalanmışsın be Jamie!

Nigella Lawson;
Memelerini kameraya dayaya dayaya yemek yaptığı için, biciklerine bakmaktan olayı çoğu kez kaçırıyorum. Yalnız bu kadının yaptığı yemekler beni bi heyecanlandırıyor. Sanırım Akdenizli olmasından dolayı, biraz bizim yörelere doğru damak tadı olduğu için...

Ree Drummond (Ree'nin Çiftlik Yemekleri)
Şu çiftlikte yaşayan kızıl saçlı kadın. Açıkçası beni biraz korkutuyor bu kadın. Kilerinde cesetler varmış gibi hissediyorum. Sürekli gülüyor, sürekli ama. Soğanları doğrarken hem de hiç gözünü kırpmadan nasıl gülümsersin be kadın!

Mark Bittman; (Uzun kafalı kel adam)
Amca sen napıyosun ya! Allahım, parmaklarını yalamasından mı bahsedeyim, kaşığı boğazına kadar sokup, tencereye geri koymasını mı. Herhangi bir kamu dairesinde çalışmaya müsait tipiyle yemek yapmasını mı bilemiyorum. Bir de çok iyiymiş gibi, 10 dakikada bir bu adam.

Alex Guarnachelli (Alex'in Mutfağı)
Yemek yaparken her an kendini okşayacak, çikolatayı orasına burasına sürecek diye pusuda bekliyorum. Öyle bir benzetmeleri var ki, insan biraz tedirgin oluyor. 'Etlerin üzerini ekmekle görünmeyecek şekilde kapatıyoruz. Yerken, rüzgarın eteğinizi uçurup alt taraftaki gizemi göstermesi gibi, ımmmmmm heyecan verici değil mi?'

Rachael Ray's (Ray Ray ile Haftanın Yemekleri)
Allah affetsin, nimete de laf denmez ama ayy çok iğrenç yemek yapıyor bu kadın. Evde ne varsa tencerenin içine atıyor, her seferinde midem kalkıyor. 'Hımmm biraz da içine fil taşşağı ekleyelim. Nefisss, şu kokuyu duyabiliyor musunuz?' Hııı duyuyoruz, hııı....

Anna Olson
Bu kadını ne zaman görsem, Cem Yılmaz'ın 'burada yapılmışı var' espirisi geliyor. Extacy içmiş gibi ağzı kulaklarında, gözleri boncuk boncuk, 'şimdi hamurdan akçaağaç şuruplu, krem tartarlı yumurta beyazından küçük heykeller yapcaz, ben zaten yapmıştım bakın burada, siz ne bok yerseniz yiyin...'

Antony Bourtain
Adamın fare yiyişi bile karizmatik yahu. The Taste diye programa başlamışlar şimdi, o İtalyan hatun da var. Allah sahibine bağışlasın ama çok beğeniyorum, amca mamca napalım...

45 yorum:

Unknown dedi ki...

Two Greedy Italians'a yorum yapmamışssın, asıl bomba onlar...

Unknown dedi ki...

Two Greedy Italians'a yorum yapmamışssın, asıl bomba onlar...

PuCCa dedi ki...

@gusan hatko home tv'de yok ki :(((((

mrandmrsblackk dedi ki...

Keşke daha çok yazsanız :)

Unknown dedi ki...

haha kahkaha attım :D

Unknown dedi ki...

Gabriele Sponza'nin programını izle derim. Çok malzeme çıkar ;)

Unknown dedi ki...

Gabriele Sponza'nin programından izle derim ;)çok malzeme çıkar :))

PuCCa dedi ki...

@belginburak o da dsmart :( Digiturk amelesi nerde yüz senelik program var almış onları koymuş…

Adsız dedi ki...

Gusan sen makzume deki Gusan misin?
Melike Bozok

Zehirli Sarmaşık dedi ki...

Bi de "Planet Mutfak" a bak derim :) Türk ahçılar = Açsan acıktıran yemekler ;) Şahsen yemekten sonra izlemeye çalışıyorum hehee :))) Yabancıların yemeklerini yapmak istediğimizde asıl sorun malzeme bulamamak oluyor ve aklımızda kaldığıyla kalıyor =(

PuCCa dedi ki...

@zehirli Sarmaşık Yaa onun da görüntüleri yerel kanal gibi… 24kitchen çok iyi aslında da o da bizimkinde yok :(

Zehirli Sarmaşık dedi ki...

Hahaa doğru diyon :D Bizdeki 24 Kitchen da artık yok =\

Einstein'in Kayıp Dölü dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
turchina dedi ki...

Alex Guarnaschelli hakkindaki yorumun tam yerinde olmus, katiliyorum :) http://www.youtube.com/watch?v=6xGUYaVKXLQ
Mark amcada masallah parmaklar bayagi bi uzun ve her daim yemegin icinde! http://www.youtube.com/watch?v=R3EDClFDwdo ..size tamamen katiliyorum, gercekten insanin midesi bulaniyor seyrederken :s

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Ben konunun Digitürk kısmına daha çok takıldım, tersten çalışıyor kafam :) Digitürk'ten biz de nefret eder olduk, kanal kalitesi düştü, görüntü kalitesi düştü, artık çağrı merkezindeki herkesle ahbap olduk, bir türlü düzgün görüntü alamadık...

Unknown dedi ki...

Two Greedy İtalians çok şirinler ve çok keyifliler. Bloombergde pazar günleri.

gamze dedi ki...

bir ara ben de rachael ray's izliodum bana basarili gelmisti.

Unknown dedi ki...

Harikasın!!!! Ben de dizisizlikten ve televizyonda doğru dürüst bir program olmamasından home tv ye takılmış durumdayım.Günlerdir hem izliyorum hem de rachel ray in pişiridiklerini kim yiyor ve ree niye bu kadar korkunç acaba
merak ediyorum :) ama nigella ve memelerini seviyorum :)

Adsız dedi ki...

:)) jamie'nin yunan salatasını değişmem hiçbiryere. Bir ara insan da kızart tv de göster demişler ama kabul etmemiş senin topalak sarı oğlan :)

Unknown dedi ki...

Ne yazdiysan hepsinde hemfikirim. Ben yazsam bu kadar benzerdi !!

Nesrin dedi ki...

Ben two greedy italians diyorum. Hem geziyorlar hem pisiriyorlar cok sevimli :)

Melislicious dedi ki...

kesinlikle katılıyorum harika bir program o:)

Robin Goodfellow dedi ki...

rachael ray ile ilgili vaktiyle şöyle yazmıştım :
kendisi uyduruk yemek kraliçesidir (!)
habire onu bunu karıştırıp zavallı konuklarına yedirir.çok merak ediyorum,acaba gerçekten leziz midir yemekleri.
bir de yemeklerine sarımsakve soğan doldurur.yani yemek yaparken soğana temas eden kişinin elleri günlerce kokar çıkmaz kokusu (veya bana öyle gelir) eh sarımsak da zaten kokan bir şeydir,eh bir elini sadece havluyla şöyle bir siler,yemek yaparken sürekli konuşur koca ağzıyla tükürük saçar,saçları da salkım saçak yemeğin içine kıl mıl düşecek diye düşünürüm her seferinde.sonra bizdeki yemek programlarına bakarız yemek yapan kişi bazen boneyle eldivenle falan.ya o bir acayip ya biz.
ya yazdıkça aklıma geliyor,bir de bu programda rachael ne yapsa seyirci alkışlıyor.soğan doğruyor alkış kıyamet,zeytinyağı koyuyor herkes alkışlıyor.
bir de arada bazı kişiler katılıyor pratik fikirleri anlatıyor (bkz: derya baykal),mesela kadının biri diyor ben yatarken uyduruk giyinmeyi seviyorum toz bezinden bozma tişörtüm köpek yemiş kılıklı eşofmanımla aman kocam elden gidiyor ne giysem yardım et rachel durumlarında.rachael hemen konuğuna sorar falanca ne yapsın diye o da kadına bir kaç kıyafet ayarlar herkes alkışlar kafalar sağa sola sallanır "rachael sen inanılmaz bir kadınsın" bakışlarıyla.
garip bir program goosebumps tadında.

Unknown dedi ki...

anneme kalk kız bi kaz ciğeri pişirelim diyecek kıvama geldim ama sor bakalım mutfağın yolunu biliyomuyum lanet digitürk yüzünden bu başımıza gelenler.

Sefa dedi ki...

Faydasını görürsen haber eyle :)

Elif Ayvaz dedi ki...

Nihahahah. Amma güldüm ve iyi ki televizyonum yok diye bir daha sevindim. :D

Unknown dedi ki...

digitürk kısmına çok katılıyorum bıktım sürekli bozulmasından yeter be digiturk aaaaaa

pempeperi dedi ki...

Benim en sevdiğim kanal :D

Unknown dedi ki...

Süper ya :D

Kırmızı Rugan dedi ki...

yemek yapmaktan nefret eden PuCCa.. gözlerimizi yaşartıyossun :D

Unknown dedi ki...

Tespitler süper. Aynı yemekleri izlemek kısmı, minimalistin sanki zorla mutfağa koymuşlar "sen dök dağıt siz çekiyoruz" hali tavrı... O değil de sürekli Home Tv açık, havaya para veriyor gibi hissediyor insan =/

Mommyslifetime dedi ki...

Merhaba,
Bloğunuzu çok beğendim ve takipçiniz oldum. Sizi de bloğumda takipçi olmaya beklerim. Çok sevgiler
http://mommyslifetime.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Sesli güldüm

Super Bekar Anne dedi ki...

ne az yazıyorsun ya..

Unknown dedi ki...

:)

MCU dedi ki...

söz vermiştin artık bloga daha fazla zaman ayırıcam demiştin sen bir yalancısın. :(

MCU dedi ki...

söz vermiştin artık bloga daha fazla zaman ayırıcam demiştin yalancısın sen yalancı :(

Adsız dedi ki...

Pucca tanısalım mı ? Aynı bensin.

Çağdaş dedi ki...

Merhaba sizlere yeni açılan Serkanhocam.net'i tanıtmak istiyorum çok başarılı ve bir o kadarda sağlam içeriklere sahip Aöf Türk Dili ve Edebiyatı sitesidir.Amacımız Aöf öğrencilerine sağlam ve kaliteli ders olanakları sağlamak ve Aöf öğrencilerine anlık haber sağlamak.Uzun üğraşlar sonunda açılan
http://www.serkanhocam.net sizleride beklemekte.Bu msj destek msj olarak alır ve silmesseniz memnun kalırız.
Yazan:Çağdaş Çağlayan

Adsız dedi ki...

Pucca yeni yazilarini bekliyoruz. Hasret kaldik sana ve ictenligine

Lara dedi ki...

Valla bende bıktım bu digiturkten puCCa :( yemekler bilmem kaç yüzyıllık allahım malzemeleri de bulamıyorum bilmemnde ağacının şeysinin yaprağı.. nerden buliim ben?? ama planet mutfak da çok güzel tavsiye ederim bi izlemelisin bence :)

Adsız dedi ki...

pucca turkmax gurmeyi izlemeyi dene istersen. kafayi takabilecegin bir suru sey var :) yemeklerde genellikle uygun.

afife dedi ki...

Rachael gerçekten korkunç ya. Bir de o bulamaçları yerken çok lezzetli gibi hava atması yok mu :d

Beste dedi ki...

Haha! Jamie'nin okullara alınmayışı :) Mark Bittman'ın minimalistliği bile minimalize ettiği lahana salatasını bir kez daha izlersem eğlence paketini iptal ettireceğim. Yalnız çok ilginç bir konu var, Ree Drummond'ın blog'u evlere şenlik, gülmekten tarifi takip edemiyorsun, öyle komik yazıyor her şeyi. Gelgelelim programda robot gibi! Tek bir espri yok, her şey önceden yazılmış çizilmiş, bi sahtelik var. pioneerwoman.com'da bambaşka bir Ree var. Ve süper tarifler.

Adsız dedi ki...

YouTube'dan Gordon Ramsay izleyin de şefin hasını görün anam. Rachel Ray kim, Jamie Oliver kim? Oktay Usta yazaydın bari ki Oktay Usta, caiz olsa Rachel Ray'i donunda sallar...