30.01.2012

Bir tur bineyim mi?

Çocukken milletin karne hediyesi bisiklet oluyordu, babamda kapının önünde bir bisikletle çıkıp gelmişti. Aylarca bana o bisikleti kullanmasını öğretmeye çalıştı ama ne zaman elini bıraksa ben yerde süründüm. En son adam cinnet getirip bisikleti paramparça etmişti. Sonra ben kıyameti koparınca üzülüp bu kez bana gitar almıştı, iki gününü aldı o gitarı başkasına vermesi. En son ağlıyordu “Yalvarıyorum şarkı söyleme, lanet olsun şunun şu tellerine” diye.
Ardından belki keman benim için daha iyidir diyerek kursa yolladı, hocamın da beni oradan göndermesi iki gününü almadı, “Müzik kulağı yok” diyerek. Spora yönlendirmek için yüzme kursuna yolladı, kardeşim ödül üzerine ödül aldı, ben sadece kantinde oturup hamburger yedim. Çünkü sudan ölesiye korkuyordum. Babam için yeteneksiz bir kızdım yani ama benim için sorun yoktu, “Bisiklet bir daha ne zaman karşıma çıkacak paten moda olmuştu, kemanı nerede çalacağım, denizi sevmem bile kumsalda yatarım” dedim durdum.


Sevgilinin yaptığına bak
Ta ki geçen güne kadar... Sevgilim ve arkadaşlarıyla Büyükada’ya gidip kahvaltı falan yapalım dedik. Bir tane de kız var aralarında, geçmişlerinde artık ne yaşanmışsa böyle gereksiz bir samimiyet, bir el kol şakaları, bir iğrençlik böyle. Bu konuyu sonra irdeleyeceğim! O kızdan nefret ettim ve kesin biliyorum geçmişlerinde manitamla bir şey olmuş, sevgili olmamışlar da bi elleşme var yani, hislerimde hiçbir zaman yanılmadım çünkü.Neyse kahvaltı yaptık, sonra o gerizekalı, sivri akıllı, götüne boğaz köprüsünü soktuğumun kızı

“Bisiklete binelim” diye tutturdu. Mal ya, bir sor bir düşün yani, belki o iki tekerleği çeviremeyen insanlar var. Neredeyse 10-15 kişilik bir grup, bisiklete binemiyorum demeye de utanıyorum. Kendi kendime “Denge sorunum var ondan” diye bir olay uydurmuştum ama birazcık hıtıklasalar, denge sorunu diye bir şeyin var olmadığını bilirler. Zaten o sırada da beni kimse dinlemiyordu, herkes büyülenmiş gibi bisikletlere bakıyordu. Sevgilime döndüm, “Ya ben süremem sanırım, biz binmeyelim” dedim, suratıma bile bakmaya tenezzül etmeden, “Bisiklet bu, kullanırsın, seç bi rengi” dedi. Bisikletmiş o, bak sen iyi ki söyledin cip zannediyordum ben onu.

Allah yüzüme gülmedi
Bisikletler önümde sıra sıra dizilmiş bekliyordu, korkumla yüzleşmeye hazırdım. Belki de gerçekten bisikleti sürebilirdim, neticede iki tane tekerlek. Ya evet, işte sorun o bence o iki ince teker ve bir takım metal şeyler beni nasıl üzerinde taşıyabilir ki? Herkes bisikletini seçti, sıra bana geldi. Bi döndüm, benimki almış bisikleti çocuk gibi şen, adamın da günü benim yüzümden zehir olmasın diyerek seçtim içlerinden birini. Biraz ilerledik, o yolda kullanmak yasak diye ellerimizle sürerek gitmeye başladık. Ne yapacağım konusunda hiçbir fikrim yok ama adamı o kızla beraber tee tepeye yollamam! Bindim bisiklete, derin bi nefes aldım, “Allam ne olur zincirini çıkar bisikletin bir şey yap, manita zinciri takana kadar hayattan soğur zaten” diye dualar ederken artık iş işten geçmişti, insanlar vın vın yanımızdan geçiyordu. Hadi PuCCa gazan mübarek olsun dedim, ayağımı pedala attım. Sonra hatırladığım tek şey bisiklet benim üzerimde yerde yatıyordum.
Kaldırmak için insanlar geldi yanıma, sevgilimde parçalanan yerlerimi görünce kıyamadı, yanıma gelip “Uff mu olmuş, PuCCa’nın dizleri?” diye 3 yaşındaymışım gibi davrandı. Sonra da herkes yukarı çıkınca bana tam
3 saat boyunca bisiklet kullanmayı öğretmeye uğraştı. Sonuç, bisikletçiye, bir bisiklet parası ödemek zorunda kaldık, çünkü sinirden parçaladı onu. Ben hâlâ bisiklet süremiyorum.


37 yorum:

enes dedi ki...

Resimdekini denemeden değil mi hani öğrenmeden akrobatlık yapmadın bir de 3 yaşında çocuk muamelesi görmek var uslu bir çocuk olursan şirinlerini de göreceğini de belirtti mi;DD

denizinkalemi dedi ki...

bende bisiklete binmeyi bilmiyorum, öğrenmeye de hiç niyetim yok. sırf bu muhabbet olmasın diye hiç bir sevgilimle adalara gitmem :) yalnız değilmişim şu bisiklet şeysin de (*.*)

HİLAL'LE dedi ki...

Yazının fotoğrafını güzel bulmuşsunuz...

gerçekmucize dedi ki...

Pucca bisiklet korkunu yenmeni dilerim!Çünkü gerçekten çok zevklidir sürmek.

Cemre dedi ki...

Sanki sevgililer için yapılmış olan iki kişilik bisikletler var Büyükada'da caminin sağındaki bakkalın yanındaki dükkanda,pazarlığa girip ucuza bile kapatabilirdiniz öğrenci ayağında.
hem sevgilinle birlikte bindiğinde düşünce senle düşücek,ağlarsan o da ağlayacak,ki bisiklet düşme acısının yeri çok farklıdır.

Amber Twist dedi ki...

Bisiklet sürmeyi biliyorum da noluyo? 1 yıl sürmedim diye unuttum :/

Bi de belki işe yarar diye umduğum bi tavsiyem var: Herşeyi biliyomuş gibi yaparsan kimse bunları gerçekten biliyo musun ya da bunlarda gerçekten iyi misin diye öğrenmeye çalışmaz. Yani çoğu zaman en azından. :)

seren dedi ki...

ay yüzme konusunda bende öyleyim.annem küçükken havuza göndermişti.boyumu aştığı için ölesiye korkuyordum çığlık atıp duruyordum yüzmem diye.tek öğrendiğim havuzun kenarında ayak çırpmak oldu.hala da ölesiye korkarım yüzmekten.tatilde millet cuppada hoppada yüzerken ben mal gibi güneşlenip duruyorum. :/

çitlembik dedi ki...

okuduklarımızdan ziyade yenilik bekliyoruz pucca.

Berlin'in Nar Çiçeği dedi ki...

Pek fena olmuş ya :) Alt tarafı iki tekerlek :))) Bu tür kızların kökünü kurutmak lazım ara ara benim de başıma geliyor :))

Hülya dedi ki...

bisiklete bilmeyi bilmeyenlerdenim :D sitret yaa beğenmeyen küçük oğluna almasın :D

Adsız dedi ki...

Bize de geçmiş olsun demek düşer herhalde. Şahsen bende bisiklet üstadı değilim, ama bu kadar olmadığıma şükrediyorum yani.*-*

biricitconsungunlugu dedi ki...

2. kıtabında yer alıo bu kısım :) bende bısıklete bınmeyı unuttum kac senedır bınmıyorum,hanı tekrar bınınce hatırlanıyordu,ama boyle bı durum basıma gelse bende senın gıbı yapardım asla sevgılımı o kızla basbasa yanyana bırakmazdım:)

Saçmalayan Kız dedi ki...

Ben de binemiyorum lan ezmeyin bizi olm. Denge sorunu mavalını ben de öne sürüyorum genelde millet de hiç duymamış olduğundan inanıveriyor canlarım yaa...

alev ertürk dedi ki...

bak kızmayacaksın tamam mı peşin peşin söz ver,,,
ya puccacım kızma ama ben çok güldüm bu yazıya bayıldım :)))) süper di,sevdim ben seni çok sevdim,,
ha bu arada herkes bisiklet binmeyi bilmek zorunda mı canııım :((

Atrosya dedi ki...

Adadaki bisikletler çok dandik zaten,benim de yuvarlanmışlığım var :))))

mutlu dedi ki...

harika paylaşım

Adsız dedi ki...

bunu bir kere daha yazmistin pucca..hatirladim..:) ama olsun seni yinede cok seviyorum..:)

Kibis .. dedi ki...

güzel bi yazı . boşverrrrrrrr : P

susam dedi ki...

o yavşak kızın saçına yapışmalı. ama sen sonunda ilgiyi gördüysen sevgiliden bence sorun olmamalı ...

Gestapu dedi ki...

İlk defa bi blog yazısına bu kadar güldüğümü hatırlıyorum :)

fatosh dedi ki...

ahh bu dünyada yalnız olmadığımı bilmek güzel :)) ben de süremiyorum o lanet bisikletleri :S söylediğim de de çok pis gülüyolar "eeee bisiklet sürmeyi bilmiyo musun sen" diye :S

karalidefter dedi ki...

3 saat sana bisiklet binmeyi öğretmeye çabalayıp bokubokuna kıç yırtana kadar gidip mis gibi taş gibi romantik ötesi çift kişilik bisikletlerden alıp hep beraber sürseydiniz ya be kadın :D

Adsız dedi ki...

çok iğrenç,küfürbaz bir dil......

Adsız dedi ki...

iğrenç bir dilin var puvva, niye yayınlamıyosun ..

1800lerde Yaşayan Kabarık Elbiseli Kız dedi ki...

olsun sonuca bakmalı.seninki kızla tee tepedeki tepeye çıktı mı çıkmadı.sana kaldı mı kaldı.anı kurtarmışsın tebriklerrr tebriklerr:))

Adsız dedi ki...

Gitar çalabiliyorum, bisiklet sürebiliyorum, yüzme biliyorum ama yinede çevremde bu üç konuda yetenekli sınıfına girmedim, o yüzden kaybettiğin hiç birşey yok sevgili pucca........

Tarik Soyarslan dedi ki...

Dilerim Bir Gün Bisiklet Sürersin Ve Gitar Çalıp Müzik Söylerin Azim Le Uraş Kimseyi Takma Şeyine Denemek Gerekir Hayatta Denemeden Birşey Öğrenilmez.

Admin dedi ki...

Gerçekten blog çok güzel kendi sitelerimede beklerim

http://htfilmindir.org

turkuaz dedi ki...

asla kullanamam bisiklet.topa da vuramam.basketbol hariç.

turkuaz dedi ki...

asla bisiklet süremem,müzikten anlamam,yüzmek mi asla...

turkuaz dedi ki...

bisiklet,yüzmek,müzik...sıfırım.

turkuaz dedi ki...

ben de o 3 konuda sıfırım...:(

Bayan Ankara Escort dedi ki...


Ankara Günlük Kiralık Daire,
Eryaman Günlük Kiralık Daire,
Kızılay Günlük Kiralık Daire,
Demetevler Günlük Kiralık Daire,
Günlük Kiralık Daire Eryaman

hayrettin4545 dedi ki...

güzel paylaşım

rebelle fleur dedi ki...

Bende bisiklet kullanmayı bilmiyorum :D En azından sana kucukken ogretmeyi deneyen birileri olmus bende elime bisikleti verdiler ne yaparsan yap diye sonucta ogrenemedim tabiki.. Liseye baslayıncada artık gecti benden diyerek ümidi kestim açıkçası ama gittigim her yerde bende dua ediyorum nolur bisiklete binelim demesinler diye.

Adsız dedi ki...

Sktir git amk'mun malı.

Adsız dedi ki...

bu nasıl bir dil ya? hayattan soğudum yemin ederim.
''götüne boğaz köprüsünü soktuğumun kızı'', ''mal'' gibi ifadeleri görünce, lise çağındaki kızların sıra muhabbetlerine denk geldim sandım.
çok başarısız ve kötü bir yazı olmuş.