27.04.2009

Hayallerimi winzipleyip, C diskine atıyorum


Rüyalarım hep gri renkte benim nedense, hava hep kapalı yağmurlu rüyalarımda. Kabus olarak ya canlı canlı bebeğimi yiyen eski sevgilimi, ya denizde boğulduğumu, ya merdivenlerden çıkarken düşmek üzere olduğumu, ya da iç çamaşırımla sokak ortasında kalıp utandığımı görüyorum. Ama bunlar dışında rüyalarımda gördüğüm bir ev var, bizim ilk oturduğumuz ev. Balkonu kocaman o evin, içerisi sepia renginde, dışarı gri. Ne zaman o evi görsem rüyamda sabah, canım acıyarak uyanıyorum. Cenin pozisyona girip gene ana rahmine dönmeyi, nefes alamadan ölmeyi diliyorum. Yaşayamayacak olduğum şeyleri, suratıma vuruyor o rüya. Hiçbir hayalimi gerçekleştiremediğimi, yaptığım hiç birşeyin beni mutlu edemediğini, boşu boşuna yaşıyor olduğumu. Hiç kimseye bir faydamın dokunmadığı gibi, kendime dair yapmış olduğum bir amacımın da olmadığını. İlk Hıdrelezi o evin balkonunda görmüştüm. Aşağıda ateş yakan çocuklar vardı, çok küçüktüm izin vermemişlerdi. Balkondaki saksının birinin toprağına ağaç resmi çizmiştik, ancak öyle susturmuşlardı benim sokak için ağlamamı. Ne zaman Nisan ayının sonu olsa heycanlanıyorum ben, 5 mayısta dileklerim kabul olacak sanki. İnanıyorum buna, inanmazsam ölürüm gibi geliyor. Artık dileklerim anlaşılmıyor diye detaylı verdim birde. Dergiden micra araba resmi koyuyorum, sonra ev resmi koyuyorum, birde erkek manken. (bu sene Murat Bozu koycam) Hadi çizikten bişey anlamazsa maksat onlardan anlasın diye.. Ama fason tabi, en az 20 hıdrelezdir, gül ağacı altına ev çizdim. Bıraktım kendime ait bir evi 3 ay yaşayabildiğim bir mekan bile yok. Kaplumbağa gibiyim. Kendime ait hiçbirşeyim yok. Kendimi hiçbir şehre hiçbir kimseye, hiçbir eve ait hissedemiyorum. Hep eğreti, heran gidecek gibiyim. Çok yorulduğumu hissediyorum artık. Hıdreleze de inanmayacaksam abi ben neye inancam. Allaha hergün 3 kulfu bir elham eşliğinde "artık beni mutlu et be hacı, siktin attın resmen" diyorum anlamıyor daha da boka batırıyor beni. Kendimden kötüleri düşünmeliyim diyorum, afrikalılar evet evet onlar gibi olsaydım ya diyorum sonra bencillik sarıyor beni. "Ulan ne güzel incecikler memeleri de dimdik birde bana bak dobişkoyum." diye düşünürken buluyorum kendimi. Bi gün şimdi, staja yeni başlamıştım.. O zamanlar böyle her boka atlıyorum.. Çünkü çığır aşacam tv alanında diye düşünüyorum. Kanalın sahibinin kızının düğünü var. uplink aracındayım bende. Bu geldi oraya. Kanalın sahibi diyorum ama pek hoşlanmadığım bir herif olsa da adamla konuşmak için 9 ay önceden yalvarman gerek. Başbakana resti çekmiş puşt sen ne diyosun o gelmiş araca bizle konuşuyor. tam 3 ay benim göt tavanda sanki yattım herifle gibi.. neyse biz el pençe divan durup serçe gibi titrerken karşısında.. bu nedense bi akıl vereyim de gideyim dedi.. "Eğer bir murat 131e ihtiyacınız varsa, ve hep murat 131 almalıyım derseniz. Arabaya sahip olamazsınız. Ama eğer hayallerinizi ferrariden yana kullanırsanız, bir murat 131 sahibi olursunuz." İşte bende dünyanın en ünlü film yıldızı olmayı, dünyanın en yakışıklı adamı ile fingirdeşmeyi, dünyanın bütün paralarının benim cebimde olmasını hayal ettim. Ala ala babayı aldım ama.. O yüzden artık kendi bildiğimi okumaya karar verdim. Zaten bu meslekte 30 yaş üstü kadınlara değer vermiyorlar, memelerim sarkana kadar varlığımı sürdürdüm sürdürdüm. Sürdüremedim kapaklayıp birini doğru nikah masasına. Aşk konusunda zaten çok bahtsızım nerde mal var onlara tutuluyorum. Kocamda alkoliğin teki çıkar, o hayalini kurduğum koca balkonlu evde küçük kız çocuğu yetiştirme projemin içine sıçar.
....
İşle ilgili aslında çok şey yazmıyorum buraya.. düşündüğün gibi tembel, uyuşuk, beceriksiz değilim maalesef.. Bide zaten beynimi sikiyorum bütün gün onlarla, şuraya sadece rahatlamak için yazıyorum. onlarla şişiremem kendimi.. Haa işte ama bugün toplantıda bana söyledikleri şeye sinir oldum. Bende artık sıradan fikirlerle, sıradan insanlar ve onların sıradan hayatları gibi yaşamaya karar verdim. Ben tam bunları düşünürken rüyamın etkisinden çıkamazken, sunduğum birşey için. "PuCCa Türkiye izleyecek neticede. adamlara ne versen yiyor kasma bu kadar kendini. İzleyen tipleri çok büyütme gözünde, köçeğe gülen bir halktan bahsediyoruz. Enteli Ceylan filmlerinde ağlar, diğeri İvedikte güler. Böyle bir toplum için yorulma, nasıl olsa alacaksın maaşını" dedi. Diğerleri de onayladı.
O yüzden bütün hedeflerimi değiştiriyorum, bu kez hıdrelezde buna uygun şeyleri dilicem. Dua ederken de öyle yapcam. Bundan sonraki hedefim ve isteğim aynen şöyle olacak, Küçük bir şehre yerleşip.. orda yerel bi kanalda çalışmak istiyorum.. Saçlarıma sarı kaynaklar yapıp, onları maşalamak istiyorum.. azerbeycan tv sunucuları gibi makyaj yapıp, leke jeansten kotlarla, kanalda gençlik programı(?) sunmak istiyorum.. Programda sağlık köşesi yapıp, devlet hastanesinin diş doktoruyla röp yapmak istiyorum. mustafa kemal paşa lisesinin folklor ekibinin gösterilerini studyoya taşımak istiyorum.. Ardından gitar çalan bir çocuğun, akdeniz akşamlarını söylerken ki haliyle hüzün bulup uzaklara dalarken kameraya poz vermek istiyorum.. Ekip arkadaşlarımla uğraşıp kamera önünde "şuandaa görmüyosunuz ama mahmuttt yere düştü ehiehi.. mahmut bizim kameramanımız kikiki" demek istiyorum.. Gülben ergen şarkılarına playback yapıp dans etmek istiyorum.. oranın genç işadamlarından biriyle evlenmek istiyorum..
Valla bunu çok istiyorum. madem öyle naparsam yapayım olacağım aynı bok, bari kötü işler yaparım. En azından sonum iyi bir bok olur. Farklılıkmış bilmemneymiş pehh kimi kandırıyorum. Neyin öncüsü olabileceksem götüme başıma bakmadan. Hayatımda hiçbir zaman tv bize birşey öğretmeli gibi bir mantıkla yaklaşmadım olaya. Yaklaşanında ağzına sıçayım. O kadar mal mısın sen eğlenmek için açtığın kutudan bana birşey öğret diye bekliyorsun. Gündüz kuşağında Avrupa birliği fonlarından bahseden program yapılması olayına midem bulanmıştır. Ev karılarına ne, karı yemek yaparken naapsın entelliği dantelliği demişimdir. İlgi çekmek için cıvıtılacaksa sonuna kadar varım. Pelin Akat vari bir mantığa sahibim o konuda. Ama nefret ediyorum her kanalda arak programlardan. Pelin akatı da sevmiyorum o yüzden. O kadar güç var elinde hala bir tane orjinal fikir yok ajansında... Yabancı tvlerden aldık programları kabul başardık hobereyy diye gören bir sistem var karşımda. ben kimim de aşık atarım.. yeni birşeylermiş, ilk biz olalımmış, riske girmekmiş. hahay ben kimim lan. Açarım bbcyi gece bakarım hangisine türkler ilgi gösterir, sabaha derim bakın böyle birşey var. Denenmiş mi, denenmiş korkmayın. Tamam sponsor bulunur o zaman. Çünkü o kadar zavallıyız ki, kendi yapacaklarımıza güvenemiyoruz. ünlülerle yemekteyiz olsun, hem farklı olur. Ahu tuğbayı arayın hemen.. Türk aklıymış bilmem neymiş. Çok zekiymişiz, üretkenmişiz şöyleymişiz böyleymişiz.. bi sikim değiliz... Maaşımı alıyomuşum bide kanırta kanırta veriyosunuz, utanmadan alıyosun zaten diyosunuz.
Yalnız olaya neyle girdim neyle çıktım. Ya ne alaka onla bu diyebilirsin de, valla alakası bana çok var. Yazıya dökemedim ama beceremedim bu kez. yani bağlantıyı ben kurdum ama kafamdan..

46 yorum:

S dedi ki...

hayatta da en bir sikko hayat felsefesi varsa, o da su "yildizlari hayal etmezsen agacin ustune cikamazsin" ve benzeri felsefelerdir.

dunyadaki bir cok insan gibi bizler de bir sik olamadan, misal sen unlu biri olamadan, ben de supersonik bir finans uzmani olmadan, olup gidecegiz be pucca.

o yuzden, bu felsefe bize sadece daha cok aci cektirir.

misal bi kac orneklen aciklayalim. diyelim ki, biz senlen karar verdik. birer bmw istiyoruz. allah baba bize veriyor birer micra. (bu arada benim arabam micra, sen derdine yan demek istiyorum bu noktada) her neyse :)

simdi o micra icin sevinir miyiz ? sevinmeyiz. ne deriz, allahim ben bmw istiyordum, neden bana micra verdin.
tatmin olmayiz. mutlu da olmayiz.

ama, biz misal, senlen murat 131 istesek. ve allah bize micra verse birer tane. nolur, cok seviniriz.

sonucta elde edecegimiz her 2 bakis acisiyla da micrayken, birindeki tatmin duzeyini, digeriyle karsilastirmak bile komik olur di mi.

iste boyledir. ben buna inanirim. beklentileri cok cok dusuk tutmaya. ki sevinebilelim. ki salak salak mutlu olalim diye.

kendini kandiriosun der kimileri. desinler. banane. insanlarin dusunceleri benim ya da kimsenin hislerinden onemli olmamali bence.

oyle iste :)

Adsız dedi ki...

"ya da iç çamaşırımla sokak ortasında kalıp utandığımı görüyorum."

ben de insanlar arasında ailem ve arkadaşlar arasında çırılçıplak olduğumu görürüm arada, utanırım sonra. bunun anlamı da şuymuş: insanlara karşı takındığın maskenin ortaya çıkmasından korkmakmış ama ne kadar doğrudur bilemem.

ha bi de diosun; dünyanın en yakışıklı adamı ile fingirdeşmeyi istedim ama babayı aldım.. doğru değil, sen de kendi seçtiğin yakışıklı adamlarla birlikte oluosun, onları elde ediosun en azından, benim gibi türkiyenin en çirkin yaratıklarıyla birlikte değil...

Adsız dedi ki...

ayrıca televizyon kafalı hatunun karnına bayıldım, off, bende de öyle karın olsa.

hevesli bardak dedi ki...

İşini az buçuk güzel yapabilen, bundan heyecan duyan ve bir şeyler düşünen/geliştiren herkeste bu bıkkınlık az buçuk var. Alanın ne olursa olsun kafandaki onca güzel fikre rağmen aşağıdan yukarıya bakınca oraları bir alay keko doldurdu diye bozuluyoruz. Kabuğa çekilme, minimal beklentiler, basit hayat arzusu sarıyor hepimizi. Mutlu olmak istiyoruz.

Haha, nasıl da yağmur yağan bir pencerenin önündeymişçesine artistleştim. Yapamayız efem, Gülben Ergen eşliğinde bir gün oynadın iki gün oynadın, o keko herife üç gün dayandın. Sonra?

Redirection to Life dedi ki...

Nedir bu türk milletinde yaratıcı gençliği yıldırma çabası! bırak o şerefsizleri ya, neden olmasın ki pucca

Adsız dedi ki...

geçen sene kilit olayı yaptık annemle bak ondan sonra şansım açıldı :) gidip bi kapı kiliti al nalburdan..kendin yapmıyosun ama yanında biri yapıyo senin için..kiliti kapatıyo ilk önce..sonra puccanın kısmeti açılsın deyip açıyo..bu arada 3 kulfu bi elham okuyo..aynı hareketi 3 kez yapıyo..sonra kiliti açık halde gül ağacının altına koyuyosun..bu kadar :) belki de sadece tesadüf olarak değişti hayatım ama hıdrellezin bi uğuru olduğuna inanırım her zaman..ii şanslar :)

victoria dedi ki...

tiyatro sanatçısı olcam
şarkıcı olcam
yazar olcam
tercüman olcam
gezgin olcam
sezgin olcam
...... :(

sinderellaaa dedi ki...

offf içim karardı ya valla!hayata bukadarda olumsuz bakılmazki?yok şişmanmış mış yok arabası yokmuş,yok evide hiç olmamışşş!
bi bacağın eksik mi?,1 gözün kör mü?,kulakların sağır mı?hiç yiyecek ekmeğin yok mu?çalışacak bir işin yok mu?...vs...vs..-Hepsi var!!!!!üstelik ağzın burnun erimiş yüzünde sakallar çıkan bir kızda değilsin!bre deyyus! e daha ne istersin !belanı mı?:)))))

PuCCa dedi ki...

sinderallanın yazdığı şeyi fakeangel bende sana diyorum.. micra araban varmış daha ne istiyosun nan hayattan. Sana en güzel dilimini vermiş pastanın huh :\

Şevval Elif SOLMAZ dedi ki...

Pucca o rüyanda gördüğün ilk ev annen ve babanla yaşadığın ev ise hayat boyu aynı evi rüyanda göreceksin demektir. Boşanmış aile çocuklarında sıklıkla görülen bir sendrom çünkü bu,ne yazık ki tecrübeyle sabit.. :)

Adsız dedi ki...

ne biçim dua ediyon lan
sana rahatlık batıyo.başka bi şeyin yok senin.

Adsız dedi ki...

(Allaha her gün 3 gulhü bi elham eşliğinde artık beni mutlu et be hacı siktin attın resmen diyorum anlamıyor dahada boka batırıyor)BU nasıl bir cümledir ya sen şimdi allah inancı olan birimisin yoksa inançsızmısın küfürmü ediyosun duamı belli değil aslında bellide BIRAK DUAYI SEN BİR İNSANA KARŞINA ALIP BU CÜMLEYLE BİŞEY İSTESEN SANA İSTEDİNİ vermeyi BIRAK BULURSUN BABAYI .toplumu bu hale getiren sevgili MEDYA MENSUPLARI (sabah programlarıyla kadınlara verip gazı ümitsizlikten ümitsizliğe sevkeden ,BİLİMUM SAPIKLIK CİNAYET CİNNET HABERLERİ İLE İNSANLARA SANKİ BU İŞLERİN ÇOK SIRADAN BİŞEYMİŞ VE HER AN OLUYOMUŞ PSİKOLOJİSİNİ YERLEŞTİREN ,AHLAK VE CİNSELLİK SINIRI TANIMAYAN FİLMLERİ HERKESİN SEYREDECEĞİ SAATLERE KASTİ KOYAN SEVGİLİ MEDYA MENSUPLARIMI TÜRK MİLLETİNİ ELEŞTİRİP HERŞEYİ SEYRETTİĞİNİ SÖYLÜYOR OF OF AÇTIRMAYIN KUTUYU VALLA pucca neden ünlü olmak istiyorsun önce bunun bir kritiğini yapsana kendinle bol paraysa başka işlerdee bol para var ilgi alaka herkesin seni tanıması yaptıklarını bilmesi ise Sakıp SabanCI da çok ünlüydü öldü gitti hala ünlü ve ölümü çok farklı şeylerede sebeb oldukendi böyle bişey istemediği halde (yaşar alptekin )ha benim işim bu diyorsan ekranda görünmedende çok ünlü olanlar var örneğin başbakana kafa tutan patron ha son zamanlarda kasti ekranlara fazlaca çıkıyor o başka osman sınav ,sinan çetin yada neydi şu adı şahin özer mi bu adamlarıda tanımayan yoktur ama ekranda topu topu toplasan seda sayanın yüzde biri bile ekrana çıkmamışlardır .BİZİM BAŞIMIZA NE GELDİYSE BU KÜÇÜK FELAKET KUTUSUNDAN GELDİ SANKİ CİDDİ PANDORANIN KUTUSU BUNUN SEBEBİ DE BİR TAKIM KENDİNİ BİLMEZ AZINLIĞIN HEP İYİ ŞEYLERİ KÖTÜLEYİP HEP KENDİ GÖRÜŞLERİ DOĞRUYMUŞ GİBİ LANSE EDİP BUNU TÜM TOPLUMA ZORLA MALETMEYE ÇALIŞMASI VE KABULLENMEYENİN MEDYA GÜCÜNÜN KULLANILARAK ANASININ AĞLATILMASI.gencecik beyinleri özendirme kınama sanki herkes aynı hayatı yaşıyormuş herkes televole hayatı yaşamak zorundaymış izlenimiyle zehirleyip bunları bulamayıp elde edemeyen ve kendi hayatının gerçekleriyle başbaşa kaldığında bunalıma giren cinnet geçirip anormallikler yapan genci flaş flaş diye en kanlı üçüncü sınıf haber programlarına malzeme eden o zeytin yağı medyası için daha çok şey söyleyebilirim çünkü bu konuda laf açıldımı zıvanadan çıkıyorum.pucca mutluluk ünlü olmaktan geçseydi dünyaca tanınan pek çok ünlünün hayatı ve sonu en boktan şekilde son bulmazdı bence değerlerini bir sorgula başkası gelip sorgulamadan bi boktan anlamayıpta türk milletini her türlü yaptığı seviyesizliği ve kalitesizliği kabul ediyor diye eleştirip kendi seviyesizliğini ve kalitesizliğini bir millete maledenler gelip sana akıl verme hakkını kendinde bulabilir böyle işte yukarıdaki yorumda geçen cümle çok hoşuma gitti(sonuçta her 2 seçenekte de elde edeceğimiz micraken elde edecğimiz tatmin düzeyi )önemli olan istediklerin yada elde ettiklerin değil tamamen bakış açısı okadar .ben asla ünlü olmak istemedim asla hep. çok uçuk isteklerimde olmadı çok sıradan bir hayatım var dışardan bakıldığında ama okadar çok istediğim hayata ulaşmış okadar tatmin olmuş tam istediğim bir hayatım vardıki ama birden bu hayat tümörmü kistmi henüz belli olmayan kocaman bir kitleyle sıradanlıktan çıktı.istediklerin ve elinde olanlar hiç bişey yani şu an sahip olduklarını acaba ne kadar daha sahip olabilecek yada ne kadar daha elinde tutabileceksin .işin ,sağlığın gençliğin,ailen yada sevdiklerin yada nebileyim şu anki sevgilin YANİ dimyat ,pirinç ,bulgur meselesi .biraz uzun oldu MEKAN SENİN yayınlamayabilirsin ama bu medya konusu bu kadar uzatmama neden oldu bu konuda KONUŞULDUMU FİKRİMİ BELİRTİRKEN KENDİMİ KAYBEDİVERİYORUM (HANDE)

Angelica dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
PuCCa dedi ki...

nerenizle okuyonuz lan blogu. küçüklük hayalimdi ünlü olmak. lise bitti benim hayalim bitti. Gerçekten şuan istiyor olsaydım en kral şekliyle olurdum.
benim bahsettiğim şey burda bambaşka..
bir idealin vardır, yaptığın işle ilgili.. iş yani meslek bak. kamu okuyup kpss sınavında devlete kapağı atayım dışında birşey burda bahsettiğim.
şehir değiştirirsin, aç kalırsın sırf birşeyler yapabilmek için 10 dk 30 tane fikir sıçarsın. Bütün montaj programlarını bilirsin, yabancı dillerin gırladır, O sıçtığımın kanalında her boka el atmışsındır.. 30 undan sonra siklenmeyeceğini bile bile yapabileceğin şeyler vardır dersin.. Sonra eee yabancı kanallar yapmış mı bunu.. yok yapmamış. tamam bu olmaz sponsorlar para vermez buna...
Benim anlatmak istediğim bu gelmişiniz burda yok aç değilsin açıkta değilsin. Sağol yaa iyi ki hatırlattın. Bende sayende hayatın formülünü buldum hiç aklıma gelmemişti. aç olmadığım.

Adsız dedi ki...

Şu Pucca için ne varmış hayatında diyen insanlara bir çift lafım var. İnşallah hayatınız onun gibi olur, sizin olamazsa çocuklarınız onun gibi büyür. O zaman buraya yazdığınız gibi hayata iki kelimeyle bakacakmısınız. Aile, ilişkiler herşeyi Pucca'nın yaşadığı hayata benzesin. Madem bu kadar gıptayla bakıp ne var hayatında diye burun kıvırıyorsunuz. Çocuklarınıza bu hayatı layık görün.
Seni o kadar iyi anlayabiliyorum yazdıklarını, neler düşündüğünü, nelere sinirlendiğini, hayatındaki eksikleri. Sen çok çok çok güzel bir hayatı hakediyorsun.

Busra Akdogan dedi ki...

Şu memlekette hak ettiği yere gelen ya da geldiği yeri hak eden bir tane insan yok mu, merak ediyorum. Dün gece aldığım bir haber karşısında üniversitede boşuna kendimi paraladığımı, üniversiteye girmek için boşuna zaman kaybettiğimi, bu süreç içerisinde okula gitmek yerine bir işe girip sekreter olsaydımm şimdikinden daha kıymetli olacağımı anladım. Uykularım kaçtı.

Maxim Kukalska dedi ki...

pucca fingirdek konuşmalarını GÜLHAN ŞEN in hallerine benzetiyorum...

E. dedi ki...

ne garip yorumlar gelmiş yine... konuyla ilgili söyleyebileceğim tek şey şu; dua et allah yağdırsın olayından bir sıyrılın artık. yok şükret senden beterleri var da bilmem ne. herkesin sorunları var ama kimse mesleğinde biraz daha iyi yerlere gelmeyi, daha güzel bir eve sahip olmayı ya da bir bmw almayı hayal etmekten vazgeçmiyor. ne saçma sapan hurafeleriniz var, müslümanlığı öğrenin biraz. cehalet dönemlerimde ben de öyle düşünürdüm "ay düşünme öyle şeyler, beterin beteri var, bak bilmemkimin kızı orospu olmuş aaa yazık" boş beyinlerinizi biraz doldurun ya nolur, sıyrılın artık şu "batıl inançlarınızdan." dua etmekle olmuyor bi sik, önce adam gibi çabalamayı, hayattan isteklerinizi tırnaklarınızla kanırtarak almayı bilin. sonra hangi puta, sembole, dine inancınız varsa gidin dua edin tatmin edin kendinizi.. bu kadar kaderci olmayın, bırakın artık şu tevekkül zırvasını.

"kendime" not: hiçbirimiz diğerlerinin inançlarını yargılama hakkına sahip değiliz. herkes kendi yaratıcısına cici bici yapsın. hadi bakayım.

Kunegond dedi ki...

Kimsenin yeni fikre ihtiyacı yokki. Farklı olandan ürker herkes. Sen en iyisi web üzerinden kendi kanalını aç.

Adsız dedi ki...

Seni anan sol yanımı, dokunduğum her yanımı,
Silip attım hayatımdam, küle gömdüm yangınımı.
Sen diye bir başkasına sarılarak ağladım,
Adın her geçtiğinde, sana sitem yağdırdım.
Öptüğüm dudaklarını, saçlarını unuttum,
uyurken seyrettiğim yüzünü de unuttum.
Ama gözlerin varya, o kör olası gözlerin,
Onlar hala duruyor, bende yarası derin.

Yaşadıklarının bedelini sen başkalarına yaşatarak ödüyorsun zaten. O yüzden ne anlarsın diyet ödemekten. Bu dünya senin oyun bahçen. Ve bizde senin oyun arkadaşlarınız.

mistral dedi ki...

pucca naptın adsıza? sanki senin yüzünden adama yaşamak ölmek daha zor gelmeye başlamış gibi. acıdan şair olup şiir yazmış kimse garibim.korkuyorum senden=)

Adsız dedi ki...

http://www.agnostik.org/2-uyanmak-isteyenlere-oneriler.html

Anastasia dedi ki...

Vala seni çok iyi anlıyorum, bu ülke de malesef hangi işi yaparsan yap fazla idealist olmayacaksın ben mesela bu işe başlarken bi dolu donanımla girdim mesleğe artı getirecek ne varsa yaptım. Sona bi heves bi azimle başladım, şu şöle olsun dedim yok, bu böle olsun olmaz.Bi dönem iki işi aynı anda yaptım yıne de iki tarafa da yaranamadım. Oysaki herkes alışmış salla başını al maaşını durumuna, ülkeyı ben mi kurtarıcam lan mantığına. Kadro geldi yenı başlayan ne kadar salak varsa kılıfına uydurulup alındı ben bekledim.. Bi dolu saçmalıkla, kişisel kaprislerle ugrastım. Olan benim ideallerime hayallerime oldu.Ama artık diorum "ben değil siz kaybettiniz bu ülke kaybetti, bu şartlarda beyin göçü olmaması zor zaten..

Adsız dedi ki...

BURDA HERKES PUCCAYA HAK VERMELİ VE BİDE ONUN YAKINDIĞI ŞEYLERDEN YAKINMALI DİYE BİR KURALMI VARDA BİZ BİLMİYORUZ aa hepimiz bişeyler yapıyoruzda kıymetimiz bilinmiyor yok artık yapmayalım çalışmayalım çabalamayalım haklısın puccacım sende çok haklısın .eeee madem öyle bitek buraya yazanların kıymetimi bilinmiyor ne burası kaybedenler kulübümü .pucca hayatında ne var kıymetini bil diyenlere beddu eden vatadaş sen necisin burda puccanın istemediklerine canını sıkanlara kadrolu bedduacımı?pucca hadi bil bakalım bu yazıları neremizle okuyoruz ?böyle yazılar nerenle okunursa oramızla okuyoruz .sen yorumları nerenle okuyup algılıyor ve yazına bidaha bakma ihtiyacı bile hissetmeden yorum yapanlara nerenle cevap veriyosan bizde ta oramızla .geçen bi adam çıktı bi kitap yazmış dediki( çok iyi bir yerdeydim dibinde dibine battım biri geldi ve bana bu kötü durumdan nasıl çıkacağıma dair mucize yolu göstermek yerine ne yaptımda ve hala yapıyorumda kendimi bu duruma düşürüyorum bunu gösterdi .)kaybedenler ve pucca onaylayıcıları bu memlekette hep kötü şeyler olmuyor iyi yerlere geleler iyi şeylerde var sizi okuyunca birden sabah programlarında gibi hissettim kendimi herşey boktan herşey kötüye gidiyor .yok böyle bişi ha her ülkede olduğu gibi buradada boktan adamların sebeb olduğu bazı salak durumlar oluyor ama gidin amerikasıda ,avrupasıda ,japonyasındada daha beterini yaşıyor adamlar ama hiç biri yılıpta küfredip memleketini kötülemiyor.karşılaştıkları sorunlar karşısında beyin göçü değil beyin fırtınası yapıyorlar nasıl çözüm üretebilirim diye(hemen çarpıtırsınız şimdi burada olanlar oluyor demiyorum ) .bu bakış açısıyla bu negatiflikle daha çok kıymetiniz bilinmez sizin uğraşmayın boşuna boş verin .bi söz var çok severimYA BİR YOL AÇ YA YOLVER YAPAMIYORSANDA YOLDAN ÇEKİL çekil kardeşim çekil çekil yoldan daha dayanıklıları gelir elbet pucayada iyiki dayanıklı dedik sıçtı batırdı ortalığı ulan bi yazı yazdın herkesi durumundan şikayet eder duruma getirdin be meğer herkes ne çok yılgın bezginmiş

PuCCa dedi ki...

anaa adsız sana nerde bişi dedim be. bir defa o dediğin herkes puccayı öpmeli mikmik kounusunda çok hakkımı yiyorsun benim için güzel birşey diyen bir adama ayy böböüşüm gel ayağını çıtlatim dememişim de.. sinirlenmeyin abi tamam iş benim işim, meslek benim mesleğim.
kızdım çünkü burda yakındığım başka birşeydi. olay oldu haline şükret ekmek yiyiorsun muhabbetin. niye şükredeyim daha iyi birşeyler yapabilecekken. Zaten başımıza ne geliyosa bu halimize şükretmekten geldi. şükredeceğim ne zaten, harcandığımı hssetmek mi.. maaşımı alamadığım bir iş mi 5 sene sonra işsiz kalacağmı bilmek mi. ama işte bunu anlamayıp klişe olan aaa aç değilsin.. sorun açlık değil zaten arakçı programlar yüzünden yeni program önerilerine kapalı olan kanallar.
bide gördüğüm rüya.

S dedi ki...

lan, bu yorumlari yapanlar.
soyleseniz de, siz ne iciyosaniz biz de icsek.
valla bak.

Adsız dedi ki...

Şimdi sen bilinmiyorsun ya hani, hani hiç görmedim ya seni ben ya da başkaları, acaba ben miyim ki bunları yazan dedim. hani yazıyorum da farketmiyor muyum hafif şizofreni gibi.

ama yok hep böyle olur di mi. asıl da merak ettiğim şey aslında sen bunu bile bile mi yapıyorsun, yoksa sen öylesine yazıyorsun da tesadüf mü oluyor, kendiliğinden mi geliyor.

sırf şunu hissedeyim, sırf insanlar bunu hissetsin diyorsan eğer yazarken, bir daha okumam sanırım. çok da mikimde diyeceksin, diyecekler gibi geldi, yok ben kendime diyorum.

tombiş.

Adsız dedi ki...

pucca kanallar önerilere tabi kapalı olacak oraların başında kapalı adamlar varda ondan şu bahsettiğim kitap yazarı adamın hayatı çok eğlenceli anlatılmış ama eminim yaşarken bu kadar eğlenceli olmamıştır adamı sırf kilolu diye sinema televizyona almamışlar ama öyle böyle kilo değil 130 oda önümü kapatıyorlar bu ülkede dememiş yapmadını bırakmamış (evrenden torpilim var )bir bakın derim eğlenceli bir kitap ve gerçek yaşam .pucca tam bir türk kızısın kim ne derse desin .diğer yorumları yapanlar ne içiyor bilmem ama benim içtiklerimi saymaya burası yetmez :))pucca son yorum moralim baya bozuktu iyi geldi. sabah iş var biz puccaya yazılıyoruz sabah bi kalkamazsam yarınki yorumları bekleyin anacım

Adsız dedi ki...

imdatttt....
bu neya evet 1700 -1800 tl kazandığım bir işim var evet milyonlarca insan işsiz hatta milyarlarca insan aç tamam bende üzülüyorum daişi şartlarından bahsettiğimde herkes niye şükretmelisin diyor yahu bu iş yüzünden yargılandım dayak yedim binlerce kez küfür yedim(bunlar 2 yılda oldu)bunlara rağmen yanlış olanın karşısında durmaya çalıştım başkaları enayi gözüyle bakarken en hep devlet için değil milletin hayrı için çalıştım şu anda gecenin 2 si olmuş hala canla başla çalışıyorum benden 12 saat sonra işe başlayan adam ay kıçım ağrıdı oy başım ağrıdı deyip yan çizerken....ütelik ben 24 saat çalışmanın üstüne 24 saat dinlenebileceğim.... şükretmeliymişiz evet işim olduğuna şükrediyorum ama şükretmek gel biraz daha itele demek değilki elbette ağıracağım söyleneceğim küfredeceğim ağzımı doldura doldura yani kısaca sapla samanı karıştırmamak gerek...yanlışları söylemek şükretmemek değil ki
(periskop)

sinderellaaa dedi ki...

sana içimizden ne geliyorsa onu yazıyoruz ,yorum benim bildiğim ,kişinin durumu algılayışıyla düşündüklerini dile getirip yazıya dökmesidir(düşündüklerini diyorum dikkatini çekerim:))şimdi sen bize diyorsun ki" o ne biçim yorum! bu ne biçim yorum!,ay aman yanlış anladınız!,yok aman ben öyle demedim!",peki ama herkes okuduğundan aynı şeyi anlayıp aynı yorumu yazsaydı ,birey farklılığı diye birşey olur muydu?hepimizin hayat görüşü(o anki psikolojik durumu göz önüne alınarak)okuduğu durumu algılayışı ,farklıdır.biz çeşit çeşit insancıklarız pucca!ayda yılda bir güne pozitif başladım ,bloğu okudum içim karardı, yazim dedim.sadece kendi yorumumu kendi düşüncemi dile getirmekle beraber seni, bulunduğun durumdan ,memnuniyetsizliğinden biraz olsun kurtarma alt bilincide vardı tabi ki!biz senin yazılarını yorumlayacağımıza maşallah sen bizim yorumlarımızı yorumluyorsun!kusura bakma ama yorulmuyormusun?:)))
sana "çok boktan bir hayatın var pucca!yuh be!,şu hayatta da hiç bir halt olamamışsın ,gerçekten sen yarım bir insansın,git kendini klozete at üzerinede sifonu çek!"desem daha mı mutlu olacaktın?
ben eminim sen şu anki psikolojinle ondanda mutlu olmazdın!fakat zaten mesele senin ne yorum istediğin değil, benim seni nasıl yorumladığım:!:))))bu durumda yorumlarımız için istekte bulunma lüksünde yok!:))))

PuCCa dedi ki...

ya ben bi daha yoruma birşey yazmıcam töbe ettim abi..
hayır şükret şükret denmeye başladı. ulan neye şükredecem. medyanın gidişatına mı. Benim olayım farklı diye götümü yırtıyorum. burda bahsettiğim şey, bana dokunan şey başka..
Yani dem vurduğum olay farklı.. bu kaçıncı yorumum hala aynı şeyi yazıyorum hala yazıyorum yani.
boşuna işle ilgili şeyleri yazmıyormuşum o zaman nasıl yorumlar gelirdi kimbilir..
laf söylediğim ne yani sana ne yazalım diye savunmaya geçiyorda..
sizde yani istiyonuz gelin sikin ebemi, sıçın çarkıma yorum yazabiliyorsunuz diye yüklenin.. ama birşey demeyeyim ben.
konu farklı yanlış yere vuruyorsunuz bile demeyeyim yani. O hakkı bile görmüyorsunuz. Kendi yorum alanımda.

Adsız dedi ki...

aynı değil her baharın çiçeği dalı
ellerini hangi su yıkar ortalık malı
böldü sabır çekti kopardı seni
bittin

Adsız dedi ki...

Pucca hayallerini yıkmak istemem, ama evlenmek, aradığın adamı bulma gibi hayallerinde gerçekleşse dahi bir hayal kırıklığı ile son bulacak maalesef. Çünkü olay evlenmek değil- ondan sonrasının daha da kötü olma riski çok fazla... Evlilik aşkı öldürecek, aynı adamdan, bencilliklerinden, erkeklerin hiç büyümemesinden sıkılacaksın. Ne güzeldi benim bekar günlerim diyeceksin.Kadınların bir adam tarafından "evliliğe layık bulunma" isteği, "benimle evlenmesini değil, benimle evlenmesini hayal etmesini istiyorum" gibi dilekleri başlarına çok işler açıyor ama iş işten geçmiş oluyor. İşin acı tarafı: Benim de bir micram var Pucca, tüm alemin micrası var, bir benim yok dersen haklısın:) Bu arada , kim hayatta gerçek bir şey yapıyor, evi arabası, kocası, karısı, çocuğu olanlar ne kadar mutlu gibi klişe bir soru sorarım sana ...akıl ve vücut sağlığın yerinde mi,sen orasına bak....gerisinin koy dötüne gitsin...

veranda dedi ki...

Basittir yaşamak
insanlar sabahları uyanırlar. güneş sabahları doğar. insanlar işe giderler. ayakkabı giyerler. bazen laciverd, bazen siyah, bazen beyaz arabalara binerler. bazen de kahverengi ayakkabı giyerler. hava vardır. su vardır. bazen yağmur ya da kar yağar. kış vardır. kışın hava erken kararır. evlere gidilir. çorba içilir. şeftali yenir. insanlar pazen ya da başka kumaşlardan dikilmiş pijamalardan giyerler. pikniğe gidilir. at vardır. en çok kahverengi ya da ona yakın renklerde atlar olur. bazen taksi tutulur. kuşlar havada uçar. yer vardır. ona basılır. yaz olunca denize girilir. balıklar yüzerler. yeşil vardır.
AH MUHSİN ÜNLÜ

Adsız dedi ki...

Sadece okuyorum..

Bu yazılar yorum yapılsın, takdir görsün, eleştiri alsın diye yazılmıyor, bana gör tabiki, ben buna inanıyorum. İçini döker yazar, kafasını boşaltır, yükünü hafifletir.

Doğru-yanlış, dürüst-ikiyüzlü, sempatik-iğrenç; bence okuduktan sonra yazıları 3 satırı geçmemeli yorumlarınız. Haa yok amaç kendi fikirlerinizi aktarmak ise eğer buyurun www.blogspot.com alın bir blog. :)

bende çok uzattım bakın kaç satır oldu :( neyse bu son olsun bir daha 3 satırı geçmeyecek.

saygılar

Nurgül dedi ki...

Allaha hergün 3 kulfu bir elham eşliğinde "artık beni mutlu et be hacı, siktin attın resmen" diyorum anlamıyor daha da boka batırıyor beni. Kendimden kötüleri düşünmeliyim diyorum, afrikalılar evet evet onlar gibi olsaydım ya diyorum sonra bencillik sarıyor beni. "Ulan ne güzel incecikler memeleri de dimdik birde bana bak dobişkoyum." diye düşünürken buluyorum kendimi.

BU NE YAA??????????
SENDEN BU LAFLARI BEKLEMEZDİM PUCCA!!!!!!!
DUA MI EDİYORSUN KÜFÜR MÜ EDİYORSUN BELLİ DEĞİL.........
BENDEN BİRİ BÖYLE BİŞEY İSTESE SİKTİRGİT DERİM YANİ........

AYRICA SİNDİRELLA YA KATILIYORUM !!!!!!!!!!

YORUM BİZİM, ÖZGÜRÜZ, YAZARIZ.....

NN dedi ki...

ben hıdrellez'e inanmam.

yazı beni hüzünlendirmedi. ama bağlantıyı anladım.

murat boz'da kısa be PuCCa, uzunu yok mu onun :))) hayallerini büyük tutsan diyorum.

Adsız dedi ki...

PuCCa, Azerbaycan tv sunucularının makyajını hep türkiyeli uzmanlar yapdı..
Azerbaycandan selamlar :))

Adsız dedi ki...

Şöyle düşünebilirsin. Sen işverensin, büyük bir medya patronusun. Devamlı tutulan işler var rutine binmiş. Halkın nabzı nasıl tutlur artık bu konuda kaşarlanmışsın. Yeni fikirlere açık olup, yeni yetme çocukların ideallerini gerçekleştirmelerine fırsat vererek çöküşünümü görmek istersin. Yoksa durduğun yeri muhafaza ederek kendini korumak mı?
Zannetmiyorum ki senin gibilerin fikirlerini aşağılıyıcı bulsunlar, sadece olay cebe para indirmekte. Neticede burası Türkiye adamlar haklı "eşşeği becerdim, karımı yapamıyorum" diye bir video facebook sayfalarında dolanıp duruyor. Biz bunu hakediyoruz. Çünkü bunu seviyoruz.

Bize koyan koymuş dedi ki...

Yazını o kadar iyi anladım ki, böyle bir mevzuyu bu meslek dışındaki insanlarla paylaşamazsın algı kapasitelerini aşar. Onlar için medya Uğur Dündar'ın ağlaması, Yabancı Gelin, Mehmet Ali Erbil. Bunlar dışında birşey izlemiyorlar çünkü. Sonra "Siz bizi salak yerine koyuyorsunuz, programlarınıza bakın" lafını söylüyorlar. O kadar kanal arasında seçme özgürlüğünü o programlardan yana kullanıyorsan, salak yerine konmuyorsun, zaten salaksın.
Yurt dışındaki kanalları bir gezin asıl ahlak erezyonu onlarda var, nasıl bir eziklikse bizimkisi kendi yaptıklarımızı aşağılıyoruz.
Bence bu ülkede çok güzel şeyler çıkartıyorlar, TRT mantığını aşabildiler, her kurtlu baklanın kör alıcısı vardır. Her kanalda her insan tipine göre program yapılıyor.

Adsız dedi ki...

Ben şu şiir yazanları merak ettim. Bi taneniz de sormamışsınız.

Adsız dedi ki...

Niye TV ogretici DE olmasin ki, eglencelik olmasinin yaninda? Ogrenmenin ve degisimin bu milletin en korktugu ve en az deger atfettigi seyler oldugunu ogrenmissin, bu zihniyetin dedigini tekrar ediyorsun. TV'den birsey ogrenmeyelim, Internetten birsey ogrenmeyelim, sinema filmi kasmasin sanat yapmasin germesin, pop muzige ilismeyelim adi ustunde citir cerez..Eee? Ne kaldi kisibasina dusen orgun egitim ortalamasinin 4 yil oldugu topluma? Sana askerde tuvalet fircasinin ne ise yaradigini bilmeyen insanlarla karsilasiyorsun diyeyim, sen bu milletin neleri ogrenmeye ne bicim ihtiyaci oldugunu biraz dusun.

Biliyorum tahayyul etmesi guc geliyor bazi bunyelere de, bildiginden farkli seyler gorup duymayi eglenceli bulan insanlar da var dunyada.

PuCCa dedi ki...

tamam da, yukarda yazmış biri koskoca bir pasta bu alan. İsteyen istediğini alır. bilmemkaçtane kanal var... sen hergün inatla yabancı gelini izlersen bu senin sorunundur.
atıyorum benim mesleğim eğlence programı yapmaksa ben sana oturupta müzelerle ilgili olan birşeyi sunmam. Alan farklıdır. Her program belli ad altında yayınlanır.
Gece clube gittiğimde, heyy dj hadi beybi bize birşeyler öğret demiyorum. eğlence programları da bunun gibi.

ve ben hala inat ediyorum, gündüz kuşağında yayınlanan bir çok program zaten ev hanımları için ideal. Gündüz hergün evde oturup bana birşeyler öğret kanal d diyen insan gariptir.
programlar salaktır saçmadır mallıktır ama öğretilen birşey var ki, birşey sunuyorsan en alt seviyedeki insanın anlayabileceği şekilde yapmalısın.
Üstelik gene yukardaki adsızlardan birinin dediğine de katılıyorum, bu medyanın vıcık vıcık olması Türkiyeye has bir olay değil.

Adsız dedi ki...

Televizyon'u iceriksizligiyle elestiren hickimse 24/7 acik ogretim fakulteligi yapsin diye bir sey onermiyor zaten. Fakat bu elestiriyi yapan herkese 'TV birsey ogretmek zorunda degil' sacma onermesi yapiliyor. Ilki eglenceyi reddetmiyor, oteki eglence disinda birseyi kabul etmiyor. Okudugumuzu anlayalim.

Gunduz kusagini yalniz kadin izleyicilerin olusturmadigi uzerine yapilmis onlarca arastirma var. Kadin programlarinin (showlar, yerli diziler, pembe diziler, yarismalar hepsi dahil) erkekler tarafindan da cok sIkI takip ediligine dair yine onlarca arastirma var (dunyada, sadece TRde degil). Gunduz kusaginda kadin programlarina alternatif yayin istegi de azimsanir degil farkli izleyici gruplari arasinda. Tematik kanallar icin bu, gunduz haber niteligi olan finans dunyasini canli takiptir, gunluk siyasi gundemin aktarilmasi tartisilmasidir vesaire.. Akademisyen olmaya luzum yok, medyaciyim diyenin bu kadarini biliyor olmasi lazim.

PuCCa dedi ki...

Gündüz kuşağında sadece kadın programı yapmayan bir ton kanal var. hemde gırla..
Sen inatla onları izliyorsan sorun sende demektir. Kanallarda değil. Kumanda senin elinde çünkü.
Ben diyorum ki, eğer benim elimde olsa gündüz kuşağına ben gene kadın programı koyardım. Farklı birşey koymazdım..

Adsız dedi ki...

pucca çok kızmışın onlarda senin zekanı anlayabilcek kapasite olsa maaşını adam gibi verirler boşver beybi